Serviceavtale og vilkår

Generelt

Keloisa Renhold AS trenger informasjon om flater, gjenstander, innredninger eller utstyr som krever spesiell behandling for å gjøre jobben på best mulig måte. Legg gjerne frem en bruksanvisning. Spesialmidler holder du som kunde selv. Ditt ansvar som kunde:

  • Vennligst ikke gi viktig info muntlig om din bolig til vasketeamet som kommer til deg. All informasjon som omhandler spesielle forhold i din bolig må kommuniseres til oss skriftlig pr e-post til post@keloisa.no - slik at vi får registrert det i vårt system.
  • Forberede rommene som skal vaskes slik at vi enkelt kommer til for utførelse av vask.
  • Rydde bort gjenstander med stor affeksjonsverdi og gjenstander som er emosjonelt og/eller fysisk uerstattelig. Dette er gjenstander Keloisa Renhold AS ikke erstatter.
  • Sikre hjemmet forsvarlig. Løse ledninger, dårlig oppheng av bilder og andre gjenstander på vegg må sikres.
  • Sikre løse gjenstander som speil og bilder som står løst på gulv/lent mot vegg.
  • Tilstrekkelig varme i boligen.
  • Sikre tilgang til varmt vann og strøm.
  • Pris vil avvike ved behov for bruk av ferje, kollektiv transport eller lang gangavstand. Dette må opplyses ved bestilling.


Personvern

Vi tar ditt personvern alvorlig. Du skal ha tillit til oss og at vi behandler dine personopplysninger korrekt. Etter forespørsel forklarer forklarer vi deg hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern. Som kunde plikter du å informere oss om bruk av kameraovervåkning i ditt hjem. Hjemmet ditt er arbeidsplassen til våre servicemedarbeidere, og de har rett til å vite om boligen overvåkes.


Erstatningsansvar

Våre kunder er forsikret dersom vi, mot formodning, skulle komme til å skade en gjenstand når oppdraget utføres. Erstatningsansvar og oppgjør skjer i henhold til forsikringsselskapets retningslinjer. Det er kun den direkte fysisk forvoldte skade som dekkes. Keloisa Renhold AS er ikke ansvarlig for skade som skyldes gjenstandens/utstyres beskaffenhet eller alderdom. Eventuelle skader skal varsles distriktskontoret skriftlig innen 48 timer etter utført tjeneste.


Kvalitetsgaranti

Keloisa Renhold AS har fornøydhetsgaranti på sine tjenester. Denne garantien gjelder for deg som Keloisa Renhold kunde, og oppgavene som inkluderer i valgte tjeneste. Dette innebærer at kunden innen 48 timer må varsle via telefon eller e-post om eventuelle mangler ved utført service. Keloisa Renhold d vil forbeholde seg retten til utbedring av avviket, uten at dette medfører reduksjon i pris eller annen form for erstatning. Eventuell egen utbedring kompenseres ikke. Dersom oppdraget blir utført siste virkedag før helg eller helligdag og det er behov for oppretting, vil Keloisa Renhold ta kontakt for å avtale tidspunkt for dette nærmeste virkedag. Hvitevare service: En standard hvitevare service inkluderer et kombinert kjøle- og fryseskap og en stekeovn med tilhørende kjøkkenvifte. Vask av tak og vegger gjøres på kundens ansvar, da skjolder og misfarging kan oppstå. Keloisa Renhold anbefaler tørrmopping hvis ikke tak og vegger skal males i etterkant. Misfarging eller skjolder ved vask vil derfor ikke falle under kvalitetsgarantien. Vask av flater forutsetter underlaget tåler bruk av vann og såpe. Dersom det er materialer i boligen som ikke tåler dette, må det varsles i forkant av oppdraget. Tjenestene inkluderer ikke avkalkning/rens av fuger. Dette må bestilles som eget oppdrag. Keloisa Renhold AS møter som vanligvis med et team på 2 personer dersom annet ikke er avtalt. For tjenester hvor vask av tak og vegger ikke er inkludert, støvtørker Keloisa Renhold AS lett tilgjengelige flater inntil 180 cm. Det skal ikke være behov for å bruke krakk eller annet hjelpemiddel for å komme til flatene forbundet med støvtørking. Dersom man ønsker utvidet støvtørk bestilles dette som ekstratjeneste. Vi gjør oppmerksom på at fjerning av kalk i våtrom er en tilleggstjeneste og ikke en del av en standard service. Fjerning av kalk er tidkrevende, og krever spesialmidler.


Nøkkel og alarm

Det er kundens ansvar at Keloisa Renhold AS får tilgang til boligen for utførelse av tjenesten. Nøkler kan leveres til Keloisa Renhold AS kontor før oppstart eller til teamet ved første service. Du mottar en bekreftelse på at nøkler og eventuelt alarmkode er mottatt. Disse oppbevares trygt i henhold til våre interne prosedyrer. Vi kvitterer ut og inn nøkler for hver levering hos kunden.


Vindusvask

Vindusvasken inkluderer vask av standard vinduer uten sprosser. For standard utvendig vindusvask må vinduene enten være vendbare eller tilgjengelige uten bruk av lift eller stige. Ta kontakt ved andre behov. Vindusvask er beregnet på antall kvadratmeter valgt ved bestilling. Øvrig blir vindusvask utført i henhold til HMS rutiner. Vindusvask inkluderer ikke vask av persienner, eller annen montert solskjerming. Dersom dette skal vaskes, vil tjenesten beregnes som tilleggstjeneste og priset deretter. Keloisa Renhold AS forbeholder seg retten til å vurdere om det er forsvarlig å vaske vinduer ved minusgrader. Dersom vinduene fryser ved innvendig vask, vil ikke vinduene bli vasket. Kundepleieprogram Som kunde i Keloisa Renhold AS inngår du automatisk i vårt kundepleieprogram. Dette for å sikre best mulig kvalitet på våre tjenester. Du vil få tilsendt spørsmål i forbindelse med din service på e-post som vi håper du tar deg tid til å besvare. Faste kunder er prioritert i høytider/før helligdager med stor pågang. Du vil derfor bli kontaktet pr. telefon eller mail som en ekstra service, og for å sikre din vask i pressede perioder.


Pris og betingelser

Pris tar utgangspunkt i en gjennomsnittlig bolig av oppgitte kvadratmeter. Pris pr kvadratmeter er satt pr boenhet. Oppdraget starter når teamet har parkert og avsluttes når teamet har pakket utstyret inn i bilen. For engangsoppdrag på timer faktureres brukt tid avrundet til nærmeste påbegynte kvarter. For faste kunder er tidsberegningen satt gjennom 12 mnd. Brukt tid pr levering kan derfor avvike fra en gang til en annen. Tillegg for husdyr gjelder dersom det er hund, katt eller kanin som normalt oppholder seg i boligen, da dette krever noe mer tid til støvsuging og støvtørk. Vi har gode rutiner for vask av boliger hvor husdyr er hjemme. Dersom omfanget av avtalen avviker iht. gjennomsnittlig beregning, vil vi ta kontakt for revidering av pris og avtale. Alle priser er inkludert mva. basert på myndighetenes retningslinjer. Prisen forutsetter at tjenesten ikke endres verken i omfang og tilgjengelighet eller andre forhold som påvirker denne. Prisen justeres årlig i mai måned med endring i konsumprisindeksen for sektor med arbeidslønn som dominerende prisfaktor de siste 12 måneder.


Rengjøringsmidler

Keloisa Renhold AS benytter primært miljøvennlige produkter i våre tjenester. Dersom du har materialer som krever spesialprodukter, må dette avtales på forhånd, og en risikovurdering av produktet gjennomføres.


Betalingsform

Faktura sendes til oppgitt e-postadresse. Det tilkommer et administrasjonsgebyr på kr.40,- ved faktura på e-post. Ønskes faktura pr. post tilkommer et administrasjonsgebyr på kr. 60,- Betalingsbetingelser ved faktura er 10 dager. Det påløper renter ved forsinket betaling i henhold til Lov om renter ved forsinket betaling m.m. Purregebyr tilkommer. Service vil bli stoppet ved manglende betaling. Alle kunder kredittsjekkens ved oppstart av avtale.


Fast Vaskehjelp

Standard tjeneste
Det utføres service etter avtale med kunde. Du som kunde skal kunne forvente at hjemmet er rengjort i henhold til Keloisa Renhold AS standard ved utført oppdrag. Ved første service anbefales kjøp av en startpakke i tillegg til standard service. Denne innebærer en grundigere støvtørking og vask av gulvlister, karmer, brytere og andre tilgjengelige flater.

Service
For å spare miljøet og tilpasse kjøreruter, kan det hende at vi må endre din valgte vaskedag. Dersom dette blir aktuelt vil vi selvsagt kontakte deg angående dette. Tjenesten utføres hverdager mellom kl. 08.00-17.00, med mindre andre tidspunkter er avtalt. Oppstart av service og turnus skjer i henhold til avtale. Oppdrag som faller på en helligdag eller 24.12. flyttes til annen dag. Teamet vil medbringe utstyr og miljøvennlige rengjøringsmidler. Våre medarbeidere er underlagt taushetsplikt.


Avbestilling og oppsigelse

Avbestilling og endringer må skje senest 14 dager før service utføres og må meldes skriftlig til post@keloisa.no. Ved for sen avbestilling, endring eller oppmøte etter avtale hvor service ikke kan utføres, faktureres oppdraget i sin helhet. Byttes service til en annen uke, opprettholdes den opprinnelige servicefrekvens. Avtalen er løpende og kan sies opp av begge parter skriftlig med 2 måneders varsel. Keloisa Renhold As bekrefter oppsigelse ved utsendelse av sluttskjema. Det er ikke mulig å avbestille i oppsigelsesperioden.


Heving av avtalen

Ved gjentatte, alvorlige mangler og avvik kan denne avtalen sies opp med umiddelbar virkning. Det forutsettes at avvikene er varslet skriftlig og at det er gitt mulighet til å utbedre feil og mangler.


Engangsoppdrag

En standard flyttevask er som regel innvendig vask av din bolig - basert på antall kvm du oppgir. Pris for flyttevask forutsetter at boligen er tømt og har tilstrekkelig belysning. Pris er pr. boenhet. Utvendig vask av terrasse, eksterne boder og garasje er følgelig ikke inkludert i dette. Dersom du ønsker dette kostet/vasket, må dette oppgis i tillegg. Ta gjerne kontakt med oss i forkant.
Vær oppmerksom på følgende:

  • Kanselleres oppdraget senere enn 7 dager før startdato, faktureres 25% av avtalt beløp og minimum kr. 1500.
  • Kanselleres oppdraget senere enn 1 virkedag før startdato, faktureres beløpet i sin helhet.
  • Kansellering skal skje skriftlig.
  • Blir utførelsen av oppdraget forsinket grunnet uforutsette hendelser, innrømmes ikke erstatningsansvar for tap av arbeidstid, ulemper eller andre følgeskader for kunden.
  • Keloisa Renhold AS tar ikke ansvar for avvik fra avtalt service hvis det utføres håndverksarbeid under eller etter at service er utført.
  • Kunden må tilrettelegge hjemmet og gi nødvendig informasjon slik at oppdraget kan utføres i henhold til avtale. Det er kundens ansvar å dra frem utstyr, sørge for at utstyret ikke er tilkoblet strøm samt løsne eventuelle deksel det skal vaskes under.
  • Ved bestilling av hvitevareservice vær oppmerksom på følgende:
    -Ved vask av kjøleskap og fryser må dette være tomt, skrudd av og ikke tilkoblet strøm. Fryser må i tillegg være aviset på forhånd. Fjern evt. deksel hvor vi skal vaske under og trekk de frem hvis det skal vaskes bak
    -Ved vask av komfyr – denne må være koblet til strøm slik at vi får brukt produktene våre korrekt. Dersom du har doble glass i din komfyr – vennligst ta kontakt med oss for å avtale hvordan vi skal vaske disse. Skal vi vaske bak komfyren, må du trekke den frem før vi kommer.
    -Dersom du ønsker vask av oppvaskmaskin – vennligst legg frem passende rensetablett for dette. Sluk og slanger må renses av kunde. Vi vasker oppvaskmaskinen utvendig og dersom vi skal vaske bak, må den være trukket frem av kunde.
    -Ved vask av kjøkkenvifte, vennligst ta ut filtrene, så blir disse vasket med et fettløsende middel og kan bli kjørt i oppvaskmaskinen etter avtale. Kjøkkenviften rengjøres så utvendig og innvendig med passende middel.
    -Vaskemaskin og tørketrommel må være skrudd av og koblet fra strøm samt trukket ut fra veggen dersom vi skal vaske bak. Vi vasker utvendig og innvendig på trommel og glass. Dersom du ønsker av vi skal sette på et renseprogram, ta kontakt med oss for avtale. Vi renser ikke slanger eller kondensator/lofilter for lo.
  • Større installasjoner som dusjkabinett, steam dusj ol. må også være skrudd av og ikke tilkoblet strøm samt trukket frem dersom vi skal vaske bak.
  • Det forutsettes at boligen er normalt vedlikeholdt. Ved avvik må dette meddeles til Keloisa Renhold AS, og oppgitt pris kan avvike. Dette gjelder spesielt ved røyking og annen type luktsanering.
  • Dersom kunden ikke er tilgjengelig ved utførelse av oppdraget, vil eventuelle avvik løses av Keloisa Renhold ASi henhold til våre standarder. Dette kan medføre ekstra tid for å løse avviket.

Tid beregnes opp til nærmeste kvarter ved timepris. Eventuell ventetid vil faktureres.